Leer hoe een koper naar jouw bedrijf kijkt

Een bedrijf is niet zomaar iets wat je kunt verkopen. Leer hoe een koper naar je bedrijf kent en welke Waarde Factoren bepalen of je bedrijf interessant genoeg is.

Wat doe je als je een slechte dienst of product hebt?

Je hebt vast wel eens gehoord dat een goede verkoper ijs kan verkopen aan eskimo’s. Nou is dat veel simpeler dan je misschien zou denken, ook voor matige verkopers.

Maar stel je eens voor dat je een product of dienst moet verkopen wat niet echt goed of zinvol is. Waar je niet 100% in gelooft. Wat is dan het slimste om te doen?

Hieronder een aantal opties.

Meer verkooptrucs leren

Als je het niet al te nauw neemt met de waarheid, dan kan dit een optie zijn. Door slimmere trucs te gebruiken kun je mensen beter overhalen. Maar ja, of ze nog ooit een tweede keer terugkomen? Je moet voortdurend hard werken om nieuwe sukkels te vinden.

Betere verkopers inhuren

Dat is natuurlijk een mogelijkheid. Als je er zelf niet goed in bent, laat een ander het doen. Die moet je dan wel eerst vertellen hoe ze dat moeten doen. Dat wordt heel lastig als je zelf denkt dat het niet echt goed is wat je aanbiedt.

Een motivatie guru inschakelen

De guru gaat ijverig met je aan de slag om jouw motivatie te ontdekken en je in beweging te krijgen. Maar denk je dat, welke guru dan ook, door je knagende twijfel heen kan breken? Je geweten laat jou niet zo gemakkelijk met rust.

Nu al deze opties minder dan ideaal blijken, blijft er nog meer een logische optie over:

Het product of dienst beter maken!

Gefeliciteerd, je hebt door eliminatie het enige juiste antwoord ontdekt.

Als je een product of dienst verkoopt waarvan je merkt dat het niet de kwaliteit heeft waar je volledig achter staat, dan moet je dat product of jouw dienst beter maken. Er zit niks anders op.

 Met een goede dienst wordt verkopen heel eenvoudig

Heb je twijfels of je klanten wel echt kunt helpen? Dan is beter leren verkopen niet de oplossing. De enige manier om die twijfels te verminderen is beter te worden in je vak.

Vraag: heb jij een dienst waar je zelf niet 100% van overtuigd bent?

Dan adviseer ik je om daar eerst aan te werken.

Mocht je wel oprecht geloven in de kwaliteit en het nut van je dienst, dan is beter leren verkopen nuttig voor je. Die vaardigheid is een goede en relatief gemakkelijke manier om betere klanten te vinden en meer lol te krijgen in je werk.

Hoe precies? Neem contact met me op voor een korte kennismaking.

François Janssen.

 

 

 

Voor experts die betere klanten willen

Leer om meer plezier en waarde te halen uit je expertise

Abonneer en ontdek:

- Hoe je moeiteloos klanten aantrekt (doorbreek de achterhaalde mythes die iedereen op het verkeerde spoor zet)
- De verrassend simpele mindset verandering waardoor je met plezier meer geld vraagt voor jouw kennis
- Hoe je het vertrouwen wint van iedere klant - in drie eenvoudig toe te passen stappen

We delen je e-mail met niemand

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Reply: