Leer hoe een koper naar jouw bedrijf kijkt

Een bedrijf is niet zomaar iets wat je kunt verkopen. Leer hoe een koper naar je bedrijf kent en welke Waarde Factoren bepalen of je bedrijf interessant genoeg is.

Kopers zijn net kikkers – en jij moet ze redden

Je kent waarschijnlijk het verhaal over de kikker in de pan. De kikker blijft in de pan, omdat de pan heel langzaam opwarmt. De kikker merkt niet dat de pan warmer wordt. Totdat het te laat is. De kikker wil er uit! Maar de hitte verhindert nu dat dat de kikker uit de pan kan springen.

Het lijkt mij enorm zielig. En ik heb maar niet gecontroleerd of het klopt, want het lijkt me een heel onplezierig experiment.

Kopers zijn soms net kikkers. Ze merken niet dat de omgeving verandert, dat de markt verandert en dat de klanten langzaam uit het zicht verdwijnen.

Totdat ze op een dag, zomaar plotseling, merken dat ze een groot probleem hebben. En het probleem is dan zo groot geworden, dat het bijna niet meer op te lossen is. Of het oplossen kost in veel tijd en inspanning.

Als jij er nu voor zorgt dat jouw klanten begrijpen dat als ze te lang wachten met het gebruik maken van jouw dienst, voordat hun probleem bijna onoplosbaar is, dan bewijs je die klanten een dienst.

Dat is anders dan op de borst klopperij, of een probleem groter maken dan dat het werkelijk is.

Je moet dit dan ook alleen doen als het klopt. Dat wil zeggen dat jouw ervaring met jouw klanten je heeft geleerd dat ze te vaak lang wachten. En door dat lange wachten vervolgens enorm moeten investeren (in tijd, in geld, in studie, in advies) om het probleem in orde te maken.

Maar als het zo is, dan is het jouw plicht om de klanten dit te laten inzien en hen tijdig te laten springen.

Kortom, red de arme kikkers! Voordat het te laat is en ze niet meer kunnen springen.

Weten hoe je dat precies doet op een integere manier en door adviseren en verkopen te combineren?

Neem dan contact met me op.

Voor experts die betere klanten willen

Leer om meer plezier en waarde te halen uit je expertise

Abonneer en ontdek:

- Hoe je moeiteloos klanten aantrekt (doorbreek de achterhaalde mythes die iedereen op het verkeerde spoor zet)
- De verrassend simpele mindset verandering waardoor je met plezier meer geld vraagt voor jouw kennis
- Hoe je het vertrouwen wint van iedere klant - in drie eenvoudig toe te passen stappen

We delen je e-mail met niemand

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Reply: