Leer hoe een koper naar jouw bedrijf kijkt

Een bedrijf is niet zomaar iets wat je kunt verkopen. Leer hoe een koper naar je bedrijf kent en welke Waarde Factoren bepalen of je bedrijf interessant genoeg is.

Hoe maak je gebruik van een prijs of award die je wint?

Stel je voor dat jij, of jouw bedrijf, een prijs wint. Wat doe je dan?

a) Je negeert het allemaal. Tenslotte is het maar gewoon je werk en je bent er misschien wel goed in, maar vast niet de beste. Je houdt niet van al die drukte en je gaat vooral niet naar de prijsuitreiking – daarvoor heb je absoluut geen tijd, er moet gewerkt worden.

b) Je ego is gestreeld. Maar je ego is niet de baas. Het is een beetje onzin allemaal en je gaat daarom met frisse tegenzin naar de prijsuitreiking. Een gratis drankje en hapje is tenslotte nooit weg. Daarna vergeet je de hele gebeurtenis zo snel mogelijk.

c) Eindelijk begrip! Anderen snappen (eindelijk) hoe goed je bent. Je bent blij dat je nu die erkenning krijgt voor je harde werk. Je gaat enthousiast de prijs in ontvangst nemen en je klanten krijgen een extra nieuwsbrief waarin je dit met hen deelt.

d) Je schreeuwt het van de daken. Je gebruikt dit in al je marketing materiaal en je noemt je voortaan <jouw naam> winnaar van <jouw prijs>. In je e-mail handtekening, op je website, in je nieuwsbrief en in je kantoor. Niemand kan nog missen dat jij (of jouw bedrijf) deze prijs gewonnen heeft.

Vanuit marketing bekeken, is het juiste antwoord d). Een onafhankelijke instantie die zegt dat jij de beste ergens in bent, dat is een stuk geloofwaardiger dan wanneer je dat zelf zegt. Maak daar vooral gebruik van.

Maar raad eens? Een aantal maanden overkwam het een afdeling van een bedrijf waar ik voor werk, en ik heb het letterlijk maanden genegeerd.

Vandaar dit artikel zodat dit jou niet overkomt!

Als jij ergens een prijs voor hebt gewonnen, wees er dan trots op. Deel het met je huidige klanten en je toekomstige klanten.

En als je bescheiden bent, dan hoeft dat niet op een super opvallende manier.

Alleen al het feit delen dat je die prijs gewonnen hebt, met een link naar meer informatie, of een foto plaatsen van de prijsuitreiking is effectief. Vergeet het vooral niet te gebruiken in je marketing materiaal. Ook dat hoeft niet heel opvallend: ergens een zin “winnaar van ….” kan voldoende zijn.

Maar ik raad je aan om er iets meer van te maken

Leg uit waarom jij denkt dat die prijs jouw klanten gaat helpen om nog betere diensten te ontvangen. Vertel dat je niet op je lauweren gaat rusten, maar het ziet als een extra stimulans om nog harder voor je klanten te werken. Leg na een half jaar eens uit wat die prijs voor je betekent heeft en hoe het tot nieuwe verbeteringen heeft geleidt.

Vraag: heb jij of jouw bedrijf ooit een prijs gewonnen die je niet onder de aandacht hebt gebracht?

Als het antwoord ja is, dan is het nog niet te laat. Lees dit artikel nog een keer door en gebruik de tips.

En als je daarbij precies weten hoe je dit op een subtiele manier in je verkoopgesprekken kunt gebruiken, dan maak ik graag kennis met. Neem contact op om een telefonische afspraak te plannen.

François Janssen.

 

Voor experts die betere klanten willen

Leer om meer plezier en waarde te halen uit je expertise

Abonneer en ontdek:

- Hoe je moeiteloos klanten aantrekt (doorbreek de achterhaalde mythes die iedereen op het verkeerde spoor zet)
- De verrassend simpele mindset verandering waardoor je met plezier meer geld vraagt voor jouw kennis
- Hoe je het vertrouwen wint van iedere klant - in drie eenvoudig toe te passen stappen

We delen je e-mail met niemand

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Reply: