Leer hoe een koper naar jouw bedrijf kijkt

Een bedrijf is niet zomaar iets wat je kunt verkopen. Leer hoe een koper naar je bedrijf kent en welke Waarde Factoren bepalen of je bedrijf interessant genoeg is.

Bizztopia Spreekuur

Woensdagochtend spreekuur Voor Coaches en Adviseurs die zichzelf aantrekkelijk willen presenteren

Voor grote groepen, in verkoopgesprekken en op het Internet. Introvert of extravert? Het gaat om de aantrekkelijke  boodschap die de ander de oren laat spitsen.

Zou je graag hierbij hulp willen hebben?

Je moet je bedrijf presenteren op een bijeenkomst. Je weet dat er veel mogelijke klanten naar je zullen luisteren. Maar het zweet breekt je al uit bij die gedachte…

Je zoekt op netwerkbijeenkomsten je ideale klanten.
Maar als je dan met iemand spreekt lijkt het wel of de ander geen echte interesse heeft. Luistert diegene alleen uit beleefdheid? Hoe zorg je nu dat je snel weet wie interessant voor je is?

Je werkt nog steeds keihard om een klanten te winnen. Je bedrijf bestaat al een aantal jaren. Hoe is het dan mogelijk dat je nog steeds zo hard moet werken om een nieuwe klant binnen te halen? Het lijkt te vaak bijna op een gevecht dat je liever niet aangaat.

Wat voor jou duidelijk is lijkt de ander maar niet te snappen… Je wilt niemand iets door de strot duwen. Als ze nou maar gewoon de werkelijke waarde van je dienst in zouden zien, dan zou alles goed komen. Je weet dat je kunt helpen, waarom zien ze dat nou niet?

Je houdt niet van blah blah praatjes… maar je snapt dat je wel een duidelijke verhaal naar je toekomstige klanten moet hebben.

Je wilt beter en leuker verkopen.
En dan wel zonder op die glibberige politicus of tweedehands autoverkoper te lijken… Is dat eigenlijk wel mogelijk, of moet je maar genoegen nemen met net voldoende inkomen?

Je merkt (te) vaak dat de aandacht van de ander afdwaalt terwijl je over je bedrijf of dienst vertelt.
En dat, terwijl je het gevoel hebt dat het een ideale klant voor jou zou zijn. En je weet niet hoe je die terug kunt winnen. En je vraagt je ook af of je dat eigenlijk wel moet willen of dat je de handschoen in de ring moet gooien?

Jij bent enthousiast maar waarom wordt die ander dat dan niet? Enthousiasme verkoopt – heb je ooit geleerd. En enthousiast ben je zeker. Maar het lijkt maar al te vaak dat de ander juist in de schulp kruipt. Je hoopt maar dat je de ander over de streek kan trekken, maar het lijkt wel alsof je met de lotto meespeelt: er is geen peil op te trekken. Verkoopt enthousiasme wel echt?

Zo ja, dan ben je niet alleen!

Verbazingwekkend veel kleine ondernemers worstelen ermee om op een prettige manier klanten aan te trekken. Ze denken dat ze dan nog een extra opleiding moeten gaan volgen om nog beter te kunnen helpen.

Een opleiding op je vakgebied gaat je niet helpen om meer klanten te winnen.

Tijdens zo’n opleiding leer je enorm veel over het werken met klanten. Over methoden en technieken om mensen diepgaand te helpen en hun levens positief te veranderen. Maar wat doe je voordat iemand klant wordt?

Wat je tijdens zo’n opleiding niet leert: hoe je mensen verleidt om klant te worden.

Denk daarbij aan:

  • Hoe trek je de aandacht van jouw ideale klant?
  • Wat doe je daarna? (Hint: een visitekaartje uitdelen is niet voldoende)
  • Hoe geef je een eerste advies dat leidt tot een nieuwe klant – zonder te veel weg te geven?

Kortom, hoe trek je klanten aan op een solide en integere manier.

Als je worstelt met bovenstaande vragen dan heb je nog niet geleerd hoe je de klanten aantrekt alsof je magnetisch bent.

Klanten waarmee jij enorm graag zou willen werken.

Hoe doen anderen dat toch?

Hoe succesvol en plezierig zou je onderneming zijn als:

  • Klanten het liefste alleen met jou willen werken?
  • Dat klanten de prijs die je voor je advies en coaching vraagt graag willen betalen. En heel goed in verhouding vinden staan met de resultaten die je kunt leveren?
  • Als je een aantrekkelijke, aandacht trekkende boodschap zou hebben dat je overal kan gebruiken: op netwerkbijeenkomsten, Social Media, Website of een vakbeurs?
  • Als je systematisch aan klanten kon komen, net zoals er water gaat stromen als je de kraan opendraait?

Ik heb goed nieuws voor je

Wat anderen kunnen, kan jij ook: het is mogelijk om om sneller en gemakkelijker klanten aan te trekken en voor je te winnen. Zonder je ziel te verkopen en door gewoon jezelf te blijven.

Wil je leren hoe je klanten verleidt?

Ik maak graag kennis met je tijdens mijn wekelijks spreekuur bij het Bizztopia ondernemerscollectief. Iedere woensdag van 10:00-11:00.

Bel of mail me om datum en tijdstip in te plannen. Dan drinken we samen groene thee (mijn favoriet) of een kopje koffie tijdens een gezellig kennismakingsgesprek. Ik deel dan graag tips die precies voor jou nuttig zijn.

Woon je niet in de buurt? Geen punt, Skypen of bellen op dat tijdstip kan ook. Maar nogmaals, de tijd is beperkt, dus laat vooraf weten dat je wilt kennis maken, dan plan ik je in.

François Janssen

Graag tot dan!

Met vriendelijke groeten,
François Janssen.

PS. Ik help ondernemers om zo over hun werk te praten dat hun ideale klant meteen voelt dat ze dit nodig hebben.

PPS. Nu mijn boek besteld kan worden ben ik begonnen met het rapport: “Hoe slimme coaches en adviseurs opvallen in een overvolle markt“. Als je de pre release versie wilt ontvangen, mail me dan.

Video Tip 2: Waarom perfectie je presentatie de nek omdraait

Leer in deze Verbeter Tip binnen 3 minuten:

  • waarom we denken dat een presentatie perfect moet zijn
  • waarom je moet loslaten wat je ooit bij wiskunde hebt geleerd
  • wat veel belangrijke dan perfectie is

Gebruik je nieuwe kennis om sneller en beter presentaties te maken.

Tenslotte, als jij wilt delen wat perfectie voor jou betekent, deel dit met anderen en laat een reactie achter.

Profiteren van mijn aanbod in de video? Vul hieronder al je gegevens in, en er wordt contact met je opgenomen om een afspraak met me in te plannen.

Video Tip 1: Wat is een goede presentatie

Leer in deze Verbeter Tip binnen 3 minuten:

  • wat een goede presentatie goed maakt
  • welke drie elementen belangrijk zijn
  • en welke daarvan voorop staat

Gebruik je nieuwe kennis om zelf een aantal presentaties op te zoeken waar dit goed te zien is.

Tenslotte, als je “foutjes” ontdekt in deze video, realiseer je dan dat een presentatie niet perfect hoeft te zijn.

Artikel change in site: wat moet je doen als 70% mislukt?

Vorige week is het eerste artikel van me gepubliceerd op een van de grootste sites over verandermanagement, namelijk “change in site”.

Vaak wordt gesteld dat 70 procent van de verandertrajecten mislukken. Nu is natuurlijk de vraag, wat zijn dan precies verandertrajecten en hoe wordt het lukken en mislukken daarvan gedefinieerd. Maar ervan uitgaand dat dit klopt, zou je bijna zeggen dat je er beter niet aan kunt beginnen en je energie beter aan nuttigere zaken kunt wijden.

Maar is dat wel zo? Lees hier het volledige artikel op change in site.

1 4 5 6